Friday 22 March 2013

Persiapan Minggu Anti Dadah

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua................

Pada hari Rabu minggu lepas telah diadakan perjumpaan untuk Persatuan dan Kelab. Maka Kelab Pembimbing Rakan Sebaya telah berkumpul di tempat yang biasa iaitu di Bilik Kaunselling bersama guru guru penasihat pada pukul1 hingga 3petang. Sepanjang perjumpaan tersebut kami telah mengadakan persediaan sempena Minggu Anti Dadah.

       Pengerusi Kelab Pebimbing Rakan Sebaya iaitu Putera telah menyampai taklimat serba sedikit tentang tugasan yang perlu kami lakukan sebagai persiapannya. Setelah selesai taklimat yang disampaikan pemilihan untuk mendeklamasi Sajak telah dilakukan. Empat orang pelajar yang telah terpilih untuk mewakili Kelab Pebimbingan Rakan Sebaya sempena pertandingan Sajak nanti. Selepas sahaja pemilihan tersebut mereka diminta untuk mencipta satu teks Sajak sempena pertandingan itu.

       Pelajar perempuan yang tidak terlibat dengan pertandingan Sajak, mereka diminta untuk membuat Buletin kaunseling turut dibantu oleh guru guru penasihat kami. Manakala pelajar lelaki pula diminta untuk memasang poster Anti Dadah yang telah sedia ada di hadapan sepanjang bilik kaunseling.

Semua ahli ahli PRS melakukan persiapan sempena Minggu Anti Dadah secara bertolenrasi antara satu sama lain. Tiada seorang pelajar yang cuba untuk mengelakkan diri dari melakukan tugas tugas seperti berikut. Terima kasih atas kerjasama anda semua. Sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment